وان درایو

معرفی 10 کاربرد سرویس وان درایو One Drive

معرفی سرویس وان درایو و کارایی آن

 

 

معرفی سرویس و کارایی آن: سرویس وان درایو در واقع یک سرویس میزبانی فایل می باشد که به کاربران اجازه می دهد تا فایل های شان را در فضای ابری بارگذاری کنند و فایل ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. نام قبلی وان درایو، اسکای درایو بود و زیر مجموعه مایکروسافت لایو محسوب می شد اما در حال حاضر سرویس مستقلی به حساب می آید. این مقاله توسط وبسایت چهارراه کامپیوتر تهیه شده است.

سال تولید وان درایو و روند پیشرفت تاکنون

اولین نسخه این برنامه در سال 2007 وارد بازار شد. رقیب سر سخت این برنامه گوگل درایو است که نسبتا موفق تر عمل کرده. در سال 2014 مایکروسافت بخاطر رقابت با گوگل فضای رایگان اختصاصی را به 15 گیگابایت افزایش داد اما بخاطر مشکلات امنیتی ای که بوجود آمد در سال 2016 فضای برنامه را به 7 گیگابایت و بعد در سال 2017 آن را به 5 گیگابایت کاهش داد. در حال حاضر وان درایو یکی از محبوب ترین برنامه های ذخیره سازی ابری در آمریکا محسوب می شود.

قابلیت های وان درایو

وان درایو

1. نسخه موبایلی جامع

مایکروسافت به روزرسانی های جدیدی برای وان درایو منتشر کرده به لطف این بروزرسانی ها شما می توانید کارهای بسیار بیشتری نسبت به قبل در نسخه موبایلی انجام دهید. کاربران اندروید اکنون می توانند اسناد را نشانه گذاری کنند و در هر کجا که هستند بصورت آفلاین به آنها دسترسی داشته باشند. البته کاربران آی او اس در حالت آفلاین به امکانات بیشتری دسترسی دارند. با نگه داشتن انگشت خود بر روی یک فایل خاص ، اکنون یک سری دستورات برای به اشتراک گذاری ، انتقال ، حذف و مشاهده جزئیات را می توانید مشاهده کنید. به همین راحتی.

2. ویرایش بدون دردسر فایل های پی دی اف در نسخه موبایلی

یکی دیگر از ویژگی های جدید وان درایو این است که حالا می توانید بدون دردسر فایل های پی دی اف خود را براحتی ویرایش کنید و آنها را در درایو ابری ذخیره کنید. شما می توانید در فایل پی دی اف خط بکشید، هایلایت کنید و در جاهایی که نیاز هست نظرات خود را بنویسید. این قابلیت برای متون درسی و علمی بسیار کاربردی است.

3. اشتراک گذاری

اساس نرم افزار وان درایو اشتراک گذاری است و گوگل در جدیدترین بروزرسانی این برنامه سنگ تمام گذاشته. کار اصلی نرم افزار one drive به اشتراک گذاشتن فایل های ذخیره شده در کلود با دیگران است اما حالا به لطف بروزرسانی جدید امکانات تازه ای اضافه شده. حالا شما می توانید برای لینک هایی که به اشتراک گذاشته اید تاریخ انقضا تعیین کنید و همچنین می توانید مشخص کنید که چه کسانی می توانند لینک را باز کنند.

4. اشتراک گذاری با شرکای خارجی

این ویژگی مخصوص شرکت های تجاری است. آنها می توانند با خیال راحت و ایمنی کامل فایل های حساس خود را با شرکای خارجی شان در فضای ابری one drive به اشتراک بگذارند. در واقع بخاطر این قابلیت جدید کارشناسان بخش فناوری اطلاعات این شرکت ها می توانند به لینک های دعوت و محتوای ارسالی نظارت بیشتری داشته باشند.

5. همگام سازی دستی

اگر دستگاه شما حافظه داخلی زیادی نداشته باشد. ذخیره کردن فایل های شخصی فراوان تان تبدیل به کار بسیار دشواری می شود. با کمک همگام سازی شما می توانید این اطلاعات را به دیگر دستگاه های خود انتقال دهید و بجای ذخیره در حافظه داخلی آنها را در فضای ابری وان درایو ذخیره کنید.

6. قابلیت Delve

Delve دلو یک هوش مصنوعی قدرتمند است که بر روابط بین اسناد و کاربران در محیط برنامه Office 365 نظارت می کند. برای نظارت بر فایل های ذخیره شده در فضای ابری وان درایو می توانید از هوش مصنوعی Delve کمک بگیرید. هرچه بیشتر از Delve استفاده کنید ، دقیق تر می شود.

7. پیوست های ایمیل را می توانید ذخیره کنید

در گذشته کاربران زیادی از اوت لوک شاکی بودند. چرا؟ چون پیوست های ایمیل را بصورت خودکار ذخیره نمی کرد و اگر می خواستید که این پیوست ها ذخیره شوند باید از Share Point استفاده می کردید که کار با آن اصلا راحت نبود. اما در وان درایو قضیه کاملا برعکس است و می توانید تنها با یک کلیک پیوست های ایمیل را در همان لحظه ذخیره کنید.

8. نشان دادن فضای خالی

شما یک ترابایت فضای خالی برای ذخیره سازی در درایو ابری one drive دارید. معادل 200 فیلم کیفیت بالا. البته سعی کنید که بیشتر از 900 گیگابایت در کلود ذخیره نکنید چون وان درایو بسیار کند می شود.شما می توانید براحتی فضای باقی مانده را مشاهده کنید. پیشنهاد می کنم هیچوقت درایو ابری را پر نکنید چون بعضی وقت ها وان درایو هنگ کرده و بصورت تصادفی بعضی از پرونده ها را پاک می کند.

9. بروزرسانی های مداوم

خوشبختانه پشتیبانی مایکروسافت از one drive بسیار عالی است. معمولا در هر فصل سال یک بروزرسانی بدرد بخور برای آن منتشر می شود.

10. نظر سنجی بوسیله اکسل

گذاشتن نظرسنجی روش بسیار خوبی برای فهمیدن ایده های همکارانتان است. می توانید با Excel Online نظرسنجی ایجاد کنید. نتایج نظر سنجی در فضای ابری ذخیره می شود.

 

4.2 5 votes
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع از
guest

3 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
mohma

بر روی ویندوز قفل شکسته کار میکنه یا نه

مدیر سایت

بله

امیرحسین

سلام من شما و چهار کامپیوتر را دنبال می کنم

3
0
Would love your thoughts, please comment.x